Во Бугарија започнува „Продавница за народот“ – државна мрежа со домашни производи по фер цени
Во соседна Бугарија започнува инспиративна и социјално-ориентирана иницијатива – создавање на државна мрежа од продавници под името „Продавница за народот“, каде што граѓаните ќе можат да купуваат домашни производи од прва потреба по пристапни, речиси ненадминати цени.
Оваа позитивна вест ја соопшти бугарскиот министер за земјоделство и храна, д-р Георги Тахов, при неговото обраќање во бугарското Народно собрание. Според него, се финализираат основачките документи на државното акционерско друштво, кое ќе биде 100% сопственост на државата и ќе работи со единствена цел – грижа за граѓаните.
✅ Поддршка за домашните производители и за заедницата
Во продавниците ќе се нудат главно бугарски производи – од храна до други неопходни стоки, со фокус на локалното производство и минимална трговска надценка. Само во случај на недостаток на бугарски производ, ќе се дозволи увозен – и тоа повторно по фер услови. Првиот регион каде ќе започне пилот-проектот е Пловдив и околината.
„Целта ни е да создадеме затворен синџир од производител до потрошувач, каде граѓаните ќе имаат пристап до основни стоки на правични цени“, нагласи министерот Тахов.
Особено внимание ќе се посвети на малите населени места и социјално ранливите групи, за кои пристапот до квалитетни и достапни производи често е предизвик. Продавниците ќе работат во партнерство со кооперативните организации, кои веќе имаат широка мрежа низ земјата, вклучувајќи и мобилни продавници.
🎨 Ученички конкурс за создавање на логото
Уште еден убав пример за вклучување на заедницата е и тоа што логото на „Продавница за народот“ ќе биде избрано преку конкурс за ученици од Уметничката гимназија во Софија. Така младите уметници ќе имаат шанса да остават свој печат врз една национална иницијатива со хуман карактер.
Со „Продавница за народот“, Бугарија покажува дека државата може да биде активен играч во поддршката на локалната економија и во заштитата на интересите на своите граѓани. Вакви примери инспирираат и потсетуваат дека со добра волја и визија, социјално правичниот модел на трговија е навистина можен.