10 јуни 2025
• од Станча Јаќимовски
Бугарската компанија за карго превоз Dronamics ги промени своите планови за започнување на комерцијални операции. Додека првичниот концепт предвидуваше тие да започнат во Грција, сега фокусот е ставен на Бугарија како почетна точка за комерцијалните операции. Причината за оваа промена се пречките кои настанаа во Грција, заедно со олеснувањето на регулаторните барања во Бугарија.
„Во последните шест месеци успеавме доста да напредуваме како компанија. Создавањето голем дрон во Европа овие денови е исклучително интересно“, коментира ко-основачот на Dronamics, Свилен Рангелов, за време на вебинар организиран од фондот за ризични инвестиции Eleven Capital.
Долгоочекуваниот почеток на комерцијалните летови засега е планиран да се случи во рамките на тековната 2025 година.
Претходно, Dronamics ја избра Грција како свој стартен пазар, поради логистичките предизвици со грчките острови и можноста да покаже дека нејзината услуга може да помогне во нивното надминување. Сè изгледаше договорено, вклучувајќи го и стратешкото партнерство со националната поштенска служба на земјата, Hellenic Post. Комерцијалното деби се очекуваше во текот на минатата 2024 година. Сепак, тоа не се случи, а причината се неочекувани тешкотии.
Спротивно на општоприфатената логика дека проблемите главно произлегуваат од администрацијата и бирократската машина, во овој случај предизвиците дојдоа од приватниот сектор. Свилен Рангелов раскажува за неочекуваното повлекување. И покрај јавната поддршка од грчките власти, приватниот оператор на аеродроми почнал да поставува „апсурдни барања“, вклучително и дали хангарот на Dronamics може да издржи 80 килограми снег на квадратен метар – во регион каде што годишните снежни врнежи се занемарливи.
Во меѓувреме, се случија поволни регулаторни промени, откако Европската унија ги олесни барањата за густина на населението по квадратен километар, над кое можат да летаат дронови од категоријата на машината на Dronamics. Со оглед на тоа што Бугарија е една од земјите кои брзо се обезбедуваат, таа веќе ги исполнува новите критериуми, што ги овозможи комерцијалните летови на домашно тло.
До денес, Dronamics има акумулирано стотици тест часови и отворила шест тест аеродроми. Еден од нив се наоѓа во околината на Софија и токму од него се очекува да започнат комерцијалните летови, како што стана јасно од зборовите на Свилен Рангелов. Освен за тест програма, тој може да послужи и како идна производна база.
Компанијата веќе ја проширува површината на својата база во Софија, а веќе две години работи на план за масовно производство на стотици дронови годишно. Претстои јавно објавување на партнерство за оваа цел, кое ќе обезбеди не само зголемен капацитет, туку и дополнително финансирање преку локално друштво.
„Нашиот деловен модел се потпира и е многу чувствителен на бројот на авиони кои ги имаме. Еден дрон генерира одреден приход годишно, така што повеќе дронови значат поголеми приходи и соодветно раст и покривање на други пазари“, истакна Свилен Рангелов.
Компанијата е во процес на привлекување финансирање од Серија Б, при што главни целни инвеститори се суверени фондови и големи индустриски конгломерати од Блискиот Исток, Азија, Јапонија и Индија. Според Рангелов, овие институции покажуваат силен интерес за постигнатото од Dronamics во Бугарија – успешен дизајн, производство и тестирање на дронови со неколку десетици милиони финансирање, за разлика од конкурентите кои вложиле стотици милиони без да успеат ниту десетина од тоа.
„Нашата способност да ја нудиме не само услугата, туку и производството нè прави многу, многу атрактивни“, коментира Свилен Рангелов.
Dronamics веќе ангажирала 98% од својот капацитет за следните 4-5 години, додавајќи нови клиенти, вклучувајќи една од топ 3 курирските компании во Саудиска Арабија, топ 5 на Блискиот Исток, како и бугарски партнери.
Наспроти банкротите на големи европски компании во секторот на напредната воздушна мобилност, како што се Lilium и Volocopter, Dronamics се позиционира како единствена преостаната голема компанија во Европа која развива дронови од таков обем. Оваа ситуација му овозможува на бугарскиот играч да привлекува висококвалификувани кадри од истите овие претпријатија, но и од етаблирани компании како Airbus. Повеќе од 90% од тимот на Dronamics е веќе централизиран во Софија.
10 јуни 2025
• од Станча Јаќимовски
Бугарската компанија за карго превоз Dronamics ги промени своите планови за започнување на комерцијални операции. Додека првичниот концепт предвидуваше тие да започнат во Грција, сега фокусот е ставен на Бугарија како почетна точка за комерцијалните операции. Причината за оваа промена се пречките кои настанаа во Грција, заедно со олеснувањето на регулаторните барања во Бугарија.
„Во последните шест месеци успеавме доста да напредуваме како компанија. Создавањето голем дрон во Европа овие денови е исклучително интересно“, коментира ко-основачот на Dronamics, Свилен Рангелов, за време на вебинар организиран од фондот за ризични инвестиции Eleven Capital.
Долгоочекуваниот почеток на комерцијалните летови засега е планиран да се случи во рамките на тековната 2025 година.
Претходно, Dronamics ја избра Грција како свој стартен пазар, поради логистичките предизвици со грчките острови и можноста да покаже дека нејзината услуга може да помогне во нивното надминување. Сè изгледаше договорено, вклучувајќи го и стратешкото партнерство со националната поштенска служба на земјата, Hellenic Post. Комерцијалното деби се очекуваше во текот на минатата 2024 година. Сепак, тоа не се случи, а причината се неочекувани тешкотии.
Спротивно на општоприфатената логика дека проблемите главно произлегуваат од администрацијата и бирократската машина, во овој случај предизвиците дојдоа од приватниот сектор. Свилен Рангелов раскажува за неочекуваното повлекување. И покрај јавната поддршка од грчките власти, приватниот оператор на аеродроми почнал да поставува „апсурдни барања“, вклучително и дали хангарот на Dronamics може да издржи 80 килограми снег на квадратен метар – во регион каде што годишните снежни врнежи се занемарливи.
Во меѓувреме, се случија поволни регулаторни промени, откако Европската унија ги олесни барањата за густина на населението по квадратен километар, над кое можат да летаат дронови од категоријата на машината на Dronamics. Со оглед на тоа што Бугарија е една од земјите кои брзо се обезбедуваат, таа веќе ги исполнува новите критериуми, што ги овозможи комерцијалните летови на домашно тло.
До денес, Dronamics има акумулирано стотици тест часови и отворила шест тест аеродроми. Еден од нив се наоѓа во околината на Софија и токму од него се очекува да започнат комерцијалните летови, како што стана јасно од зборовите на Свилен Рангелов. Освен за тест програма, тој може да послужи и како идна производна база.
Компанијата веќе ја проширува површината на својата база во Софија, а веќе две години работи на план за масовно производство на стотици дронови годишно. Претстои јавно објавување на партнерство за оваа цел, кое ќе обезбеди не само зголемен капацитет, туку и дополнително финансирање преку локално друштво.
„Нашиот деловен модел се потпира и е многу чувствителен на бројот на авиони кои ги имаме. Еден дрон генерира одреден приход годишно, така што повеќе дронови значат поголеми приходи и соодветно раст и покривање на други пазари“, истакна Свилен Рангелов.
Компанијата е во процес на привлекување финансирање од Серија Б, при што главни целни инвеститори се суверени фондови и големи индустриски конгломерати од Блискиот Исток, Азија, Јапонија и Индија. Според Рангелов, овие институции покажуваат силен интерес за постигнатото од Dronamics во Бугарија – успешен дизајн, производство и тестирање на дронови со неколку десетици милиони финансирање, за разлика од конкурентите кои вложиле стотици милиони без да успеат ниту десетина од тоа.
„Нашата способност да ја нудиме не само услугата, туку и производството нè прави многу, многу атрактивни“, коментира Свилен Рангелов.
Dronamics веќе ангажирала 98% од својот капацитет за следните 4-5 години, додавајќи нови клиенти, вклучувајќи една од топ 3 курирските компании во Саудиска Арабија, топ 5 на Блискиот Исток, како и бугарски партнери.
Наспроти банкротите на големи европски компании во секторот на напредната воздушна мобилност, како што се Lilium и Volocopter, Dronamics се позиционира како единствена преостаната голема компанија во Европа која развива дронови од таков обем. Оваа ситуација му овозможува на бугарскиот играч да привлекува висококвалификувани кадри од истите овие претпријатија, но и од етаблирани компании како Airbus. Повеќе од 90% од тимот на Dronamics е веќе централизиран во Софија.
10 јуни 2025
• од Станча Јаќимовски
Бугарската компанија за карго превоз Dronamics ги промени своите планови за започнување на комерцијални операции. Додека првичниот концепт предвидуваше тие да започнат во Грција, сега фокусот е ставен на Бугарија како почетна точка за комерцијалните операции. Причината за оваа промена се пречките кои настанаа во Грција, заедно со олеснувањето на регулаторните барања во Бугарија.
„Во последните шест месеци успеавме доста да напредуваме како компанија. Создавањето голем дрон во Европа овие денови е исклучително интересно“, коментира ко-основачот на Dronamics, Свилен Рангелов, за време на вебинар организиран од фондот за ризични инвестиции Eleven Capital.
Долгоочекуваниот почеток на комерцијалните летови засега е планиран да се случи во рамките на тековната 2025 година.
Претходно, Dronamics ја избра Грција како свој стартен пазар, поради логистичките предизвици со грчките острови и можноста да покаже дека нејзината услуга може да помогне во нивното надминување. Сè изгледаше договорено, вклучувајќи го и стратешкото партнерство со националната поштенска служба на земјата, Hellenic Post. Комерцијалното деби се очекуваше во текот на минатата 2024 година. Сепак, тоа не се случи, а причината се неочекувани тешкотии.
Спротивно на општоприфатената логика дека проблемите главно произлегуваат од администрацијата и бирократската машина, во овој случај предизвиците дојдоа од приватниот сектор. Свилен Рангелов раскажува за неочекуваното повлекување. И покрај јавната поддршка од грчките власти, приватниот оператор на аеродроми почнал да поставува „апсурдни барања“, вклучително и дали хангарот на Dronamics може да издржи 80 килограми снег на квадратен метар – во регион каде што годишните снежни врнежи се занемарливи.
Во меѓувреме, се случија поволни регулаторни промени, откако Европската унија ги олесни барањата за густина на населението по квадратен километар, над кое можат да летаат дронови од категоријата на машината на Dronamics. Со оглед на тоа што Бугарија е една од земјите кои брзо се обезбедуваат, таа веќе ги исполнува новите критериуми, што ги овозможи комерцијалните летови на домашно тло.
До денес, Dronamics има акумулирано стотици тест часови и отворила шест тест аеродроми. Еден од нив се наоѓа во околината на Софија и токму од него се очекува да започнат комерцијалните летови, како што стана јасно од зборовите на Свилен Рангелов. Освен за тест програма, тој може да послужи и како идна производна база.
Компанијата веќе ја проширува површината на својата база во Софија, а веќе две години работи на план за масовно производство на стотици дронови годишно. Претстои јавно објавување на партнерство за оваа цел, кое ќе обезбеди не само зголемен капацитет, туку и дополнително финансирање преку локално друштво.
„Нашиот деловен модел се потпира и е многу чувствителен на бројот на авиони кои ги имаме. Еден дрон генерира одреден приход годишно, така што повеќе дронови значат поголеми приходи и соодветно раст и покривање на други пазари“, истакна Свилен Рангелов.
Компанијата е во процес на привлекување финансирање од Серија Б, при што главни целни инвеститори се суверени фондови и големи индустриски конгломерати од Блискиот Исток, Азија, Јапонија и Индија. Според Рангелов, овие институции покажуваат силен интерес за постигнатото од Dronamics во Бугарија – успешен дизајн, производство и тестирање на дронови со неколку десетици милиони финансирање, за разлика од конкурентите кои вложиле стотици милиони без да успеат ниту десетина од тоа.
„Нашата способност да ја нудиме не само услугата, туку и производството нè прави многу, многу атрактивни“, коментира Свилен Рангелов.
Dronamics веќе ангажирала 98% од својот капацитет за следните 4-5 години, додавајќи нови клиенти, вклучувајќи една од топ 3 курирските компании во Саудиска Арабија, топ 5 на Блискиот Исток, како и бугарски партнери.
Наспроти банкротите на големи европски компании во секторот на напредната воздушна мобилност, како што се Lilium и Volocopter, Dronamics се позиционира како единствена преостаната голема компанија во Европа која развива дронови од таков обем. Оваа ситуација му овозможува на бугарскиот играч да привлекува висококвалификувани кадри од истите овие претпријатија, но и од етаблирани компании како Airbus. Повеќе од 90% од тимот на Dronamics е веќе централизиран во Софија.