СВЕТ

Еврото ќе го направи бугарскиот потрошувач уште повнимателен во продавницата

06 јули 2025

• од Станча Јаќимовски

Додека постојат продавници, ќе постојат и трговски трикови: огромни натписи „Акција!“, „Само денес!“, „Кратко кај нас!“, шарени бројки, сèкаков вид манипулации на потрошувачкото искуство со цел да излеземе од објектот со уште десетици производи што воопшто не ни биле во списокот.

Но, изгледа дека економската ситуација, развојот на дигиталните технологии и досегашното искуство (добро или лошо) го менуваат однесувањето на купувачите. Бугарскиот потрошувач сè поретко купува импулсивно, и наместо тоа бара информации онлајн за карактеристиките на производите и можностите да ги добие на попуст.

Тоа го покажуваат резултатите од меѓународното истражување The State of Shopping 2025 на компанијата Shopfully, чија цел е да поттикне физичко купување преку дигитални решенија.

Според податоците, 53% од анкетираните бугарски потрошувачи не очекуваат подобрување на нивната куповна моќ до крајот на 2025 година, а повеќе од една третина (36,3%) планираат да продолжат со штедење дури и ако им се зголемат приходите. Цената останува меѓу водечките критериуми за избор кај 60% од потрошувачите.

Кристина Милкова, управителка на Shopfully за Бугарија, коментира: „Бугарите веќе не купуваат импулсивно - споредуваат, чекаат и носат информирани одлуки.“

Од каде доаѓа оваа промена? Милкова објаснува дека од една страна, економската неизвесност ги прави потрошувачите повнимателни, а од друга страна се забележува генерациска промена кон „паметно купување“. Денешните потрошувачи имаат пристап до многу повеќе информации преку дигитални алатки, апликации за споредба на цени и онлајн рецензии. „Стануваме сведоци на пораст на таканаречениот паметен потрошувач — човек кој ја користи економската притиска како мотивација да биде попаметен со трошоците“, нагласува таа.

Факторот „евро“

Во многу продавници веќе се гледаат две цени - пониска, под неа повисока, со нејасни ситни симболи во крајот. Треба да се приближите за да забележите дека после помалата сума стои „€” а после повисоката „лв.“. Реален пример од објект на меѓународен синџир со над 60 продавници во Бугарија.

Според Милкова, токму овие „тест-фази“ се показател дека трендот на претпазливо однесување само ќе се засилува. „Во краткорочен план очекуваме потрошувачите да станат уште посензитивни на цените, додека се адаптираат на новата валута и евентуално се соочат со корекции на цените за време на транзицијата. Тоа ќе води кон засилено барање за транспарентни ценовни информации и промотивни понуди“, вели Милкова.

Во среднорочен план, таа е уверена дека еврото ќе биде од корист за потрошувачите, бидејќи ќе го олесни прекуграничното споредување на цените и потенцијално ќе ја засили конкуренцијата меѓу трговците.

Хартиената брошура сè уште опстојува

Кога зборуваме за доверба, постои и друг интересен тренд. Иако сè повеќе офлајн купувања се прават по онлајн истражување, 31% од испитаниците во анкетата сè уште не користат апликации и дигитални алатки бидејќи не им веруваат доволно.

„Многу бугарски потрошувачи, особено постарите генерации, сè уште го преферираат тактилното чувство кога разгледуваат печатени материјали. Освен тоа, хартиените брошури служат како инструмент за планирање во домаќинствата, кои семејствата ги користат заедно“, коментира Милкова.

Кај помладите потрошувачи, пак, се гледа јасно изразена промена - тие преферираат динамични и персонализирани дигитални канали. Затоа се очекува хартиените брошури постепено да исчезнат, но не одеднаш.

Последни вести
ВЕСТИМАК.MK

Независен медиум кој објавува проверени и навремени вести од Северна Македонија и светот, со фокус на објективно информирање.

Следи нè!

Следете нè на социјалните мрежи и помогнете во поддршката на независното новинарство. Вашата поддршка значи многу!

GoFundMe icon

© 2025. Сите права запазени

СВЕТ

Еврото ќе го направи бугарскиот потрошувач уште повнимателен во продавницата

06 јули 2025

• од Станча Јаќимовски

Додека постојат продавници, ќе постојат и трговски трикови: огромни натписи „Акција!“, „Само денес!“, „Кратко кај нас!“, шарени бројки, сèкаков вид манипулации на потрошувачкото искуство со цел да излеземе од објектот со уште десетици производи што воопшто не ни биле во списокот.

Но, изгледа дека економската ситуација, развојот на дигиталните технологии и досегашното искуство (добро или лошо) го менуваат однесувањето на купувачите. Бугарскиот потрошувач сè поретко купува импулсивно, и наместо тоа бара информации онлајн за карактеристиките на производите и можностите да ги добие на попуст.

Тоа го покажуваат резултатите од меѓународното истражување The State of Shopping 2025 на компанијата Shopfully, чија цел е да поттикне физичко купување преку дигитални решенија.

Според податоците, 53% од анкетираните бугарски потрошувачи не очекуваат подобрување на нивната куповна моќ до крајот на 2025 година, а повеќе од една третина (36,3%) планираат да продолжат со штедење дури и ако им се зголемат приходите. Цената останува меѓу водечките критериуми за избор кај 60% од потрошувачите.

Кристина Милкова, управителка на Shopfully за Бугарија, коментира: „Бугарите веќе не купуваат импулсивно - споредуваат, чекаат и носат информирани одлуки.“

Од каде доаѓа оваа промена? Милкова објаснува дека од една страна, економската неизвесност ги прави потрошувачите повнимателни, а од друга страна се забележува генерациска промена кон „паметно купување“. Денешните потрошувачи имаат пристап до многу повеќе информации преку дигитални алатки, апликации за споредба на цени и онлајн рецензии. „Стануваме сведоци на пораст на таканаречениот паметен потрошувач — човек кој ја користи економската притиска како мотивација да биде попаметен со трошоците“, нагласува таа.

Факторот „евро“

Во многу продавници веќе се гледаат две цени - пониска, под неа повисока, со нејасни ситни симболи во крајот. Треба да се приближите за да забележите дека после помалата сума стои „€” а после повисоката „лв.“. Реален пример од објект на меѓународен синџир со над 60 продавници во Бугарија.

Според Милкова, токму овие „тест-фази“ се показател дека трендот на претпазливо однесување само ќе се засилува. „Во краткорочен план очекуваме потрошувачите да станат уште посензитивни на цените, додека се адаптираат на новата валута и евентуално се соочат со корекции на цените за време на транзицијата. Тоа ќе води кон засилено барање за транспарентни ценовни информации и промотивни понуди“, вели Милкова.

Во среднорочен план, таа е уверена дека еврото ќе биде од корист за потрошувачите, бидејќи ќе го олесни прекуграничното споредување на цените и потенцијално ќе ја засили конкуренцијата меѓу трговците.

Хартиената брошура сè уште опстојува

Кога зборуваме за доверба, постои и друг интересен тренд. Иако сè повеќе офлајн купувања се прават по онлајн истражување, 31% од испитаниците во анкетата сè уште не користат апликации и дигитални алатки бидејќи не им веруваат доволно.

„Многу бугарски потрошувачи, особено постарите генерации, сè уште го преферираат тактилното чувство кога разгледуваат печатени материјали. Освен тоа, хартиените брошури служат како инструмент за планирање во домаќинствата, кои семејствата ги користат заедно“, коментира Милкова.

Кај помладите потрошувачи, пак, се гледа јасно изразена промена - тие преферираат динамични и персонализирани дигитални канали. Затоа се очекува хартиените брошури постепено да исчезнат, но не одеднаш.

Последни вести
СВЕТ

Еврото ќе го направи бугарскиот потрошувач уште повнимателен во продавницата

06 јули 2025

• од Станча Јаќимовски

Додека постојат продавници, ќе постојат и трговски трикови: огромни натписи „Акција!“, „Само денес!“, „Кратко кај нас!“, шарени бројки, сèкаков вид манипулации на потрошувачкото искуство со цел да излеземе од објектот со уште десетици производи што воопшто не ни биле во списокот.

Но, изгледа дека економската ситуација, развојот на дигиталните технологии и досегашното искуство (добро или лошо) го менуваат однесувањето на купувачите. Бугарскиот потрошувач сè поретко купува импулсивно, и наместо тоа бара информации онлајн за карактеристиките на производите и можностите да ги добие на попуст.

Тоа го покажуваат резултатите од меѓународното истражување The State of Shopping 2025 на компанијата Shopfully, чија цел е да поттикне физичко купување преку дигитални решенија.

Според податоците, 53% од анкетираните бугарски потрошувачи не очекуваат подобрување на нивната куповна моќ до крајот на 2025 година, а повеќе од една третина (36,3%) планираат да продолжат со штедење дури и ако им се зголемат приходите. Цената останува меѓу водечките критериуми за избор кај 60% од потрошувачите.

Кристина Милкова, управителка на Shopfully за Бугарија, коментира: „Бугарите веќе не купуваат импулсивно - споредуваат, чекаат и носат информирани одлуки.“

Од каде доаѓа оваа промена? Милкова објаснува дека од една страна, економската неизвесност ги прави потрошувачите повнимателни, а од друга страна се забележува генерациска промена кон „паметно купување“. Денешните потрошувачи имаат пристап до многу повеќе информации преку дигитални алатки, апликации за споредба на цени и онлајн рецензии. „Стануваме сведоци на пораст на таканаречениот паметен потрошувач — човек кој ја користи економската притиска како мотивација да биде попаметен со трошоците“, нагласува таа.

Факторот „евро“

Во многу продавници веќе се гледаат две цени - пониска, под неа повисока, со нејасни ситни симболи во крајот. Треба да се приближите за да забележите дека после помалата сума стои „€” а после повисоката „лв.“. Реален пример од објект на меѓународен синџир со над 60 продавници во Бугарија.

Според Милкова, токму овие „тест-фази“ се показател дека трендот на претпазливо однесување само ќе се засилува. „Во краткорочен план очекуваме потрошувачите да станат уште посензитивни на цените, додека се адаптираат на новата валута и евентуално се соочат со корекции на цените за време на транзицијата. Тоа ќе води кон засилено барање за транспарентни ценовни информации и промотивни понуди“, вели Милкова.

Во среднорочен план, таа е уверена дека еврото ќе биде од корист за потрошувачите, бидејќи ќе го олесни прекуграничното споредување на цените и потенцијално ќе ја засили конкуренцијата меѓу трговците.

Хартиената брошура сè уште опстојува

Кога зборуваме за доверба, постои и друг интересен тренд. Иако сè повеќе офлајн купувања се прават по онлајн истражување, 31% од испитаниците во анкетата сè уште не користат апликации и дигитални алатки бидејќи не им веруваат доволно.

„Многу бугарски потрошувачи, особено постарите генерации, сè уште го преферираат тактилното чувство кога разгледуваат печатени материјали. Освен тоа, хартиените брошури служат како инструмент за планирање во домаќинствата, кои семејствата ги користат заедно“, коментира Милкова.

Кај помладите потрошувачи, пак, се гледа јасно изразена промена - тие преферираат динамични и персонализирани дигитални канали. Затоа се очекува хартиените брошури постепено да исчезнат, но не одеднаш.

Последни вести