СВЕТ

Бугарија и Турција го активираат проектот за втор железнички граничен премин

21 јуни 2025

• од Станча Јаќимовски

По повеќе од една година подготовки, проектот за воспоставување втор железнички граничен премин помеѓу Бугарија и Турција влегува во активна фаза. Ова беше потврдено на средба меѓу бугарскиот премиер Росен Желјазков, вицепремиерот и министер за транспорт и комуникации Гроздан Караџов и турскиот министер за транспорт и инфраструктура Абдулкадир Уралоглу.

Министерот Караџов соопшти дека се подготвуваат неколку варијанти за развој на железничката линија Јамбол – Елхово – Лесово – турска граница – Одрин, кои ќе бидат предложени на разгледување од страна на заедничката бугарско-турска работна група.

Иницијативата се реализира во согласност со Меморандумот за разбирање потпишан меѓу двете држави во 2023 година, кој има за цел да го засили билатералното соработништво во областа на железничкиот транспорт.

Од бугарска страна, подготвителните активности се веќе започнати – подготвени се планови за реализација, извршен е анализa на постојната состојба, направени се прогнози за сообраќајот и проценка на капацитетот на трасата.

Двајцата министри се согласија дека изградбата на нова железничка врска и граничен премин значително ќе го растоварат сообраќајот на преминот Свиленград – Капикуле, кој претставува еден од најоптоварените копнени коридори меѓу Европа и Азија. Се очекува дека оптимизацијата на граничните процедури и намалувањето на времето на чекање ќе ја зголемат конкурентноста на железничкиот во однос на патниот транспорт.

Предисторија на проектот

Идејата за обнова и модернизација на железничката линија Јамбол – Елхово – Лесово, со продолжување кон Турција, датира од порано. Во средината на 2023 година, Бугарија и Турција се согласија да воспостават втор железнички премин, со цел растоварување на постојниот жп премин кај Свиленград – Капикуле. Тогашниот министер Христо Алексиев потпиша Меморандум за разбирање со турската амбасадорка Ајлин Секизкјок, со кој беше утврдена новата траса кон Одрин.

Во март 2023 година, Националната компанија за железничка инфраструктура (НКЖИ) започна постапка за прединвестициска студија, за да се процени економската оправданост и ефективноста од обновата и продолжувањето на трасата. До септември беше избран изведувач и склучен договор во вредност од 525 илјади лева, а рокот за реализација на студијата беше 12 месеци. Средствата беа обезбедени од буџетот на НКЖИ.

Иако проучувањето според планот требаше да биде завршено до денешен ден, резултатите сè уште не се објавени, а јавноста не е информирана за можните траси кои се разгледуваат.

Во 2023 година, гувернерот на Јамбол, Георги Чалаков, изјави дека изградбата на линијата би можела да чини над 118 милиони лева. Првичните очекувања беа дека проектот ќе добие финансиска поддршка од Кохезионите фондови на ЕУ или преку Зелената агенда.

Поранешниот министер за транспорт Георги Гвоздејков во март 2023 година потврди дека Бугарија очекува европско финансирање за проектот. Тој истакна дека правецот Јамбол – Елхово – Лесово веќе е дел од националната мрежа на воено-транспортни коридори, но сè уште чека одобрување од Европската комисија за вклучување во Трансевропската транспортна мрежа (TEN-T).

Проектот има потенцијал да го подобри прекуграничниот транспорт, да ја зајакне регионалната поврзаност и да го зајакне економскиот развој во Југоисточна Европа.

Последни вести
ВЕСТИМАК.MK

Независен медиум кој објавува проверени и навремени вести од Северна Македонија и светот, со фокус на објективно информирање.

Следи нè!

Следете нè на социјалните мрежи и помогнете во поддршката на независното новинарство. Вашата поддршка значи многу!

© 2025. Сите права запазени

СВЕТ

Бугарија и Турција го активираат проектот за втор железнички граничен премин

21 јуни 2025

• од Станча Јаќимовски

По повеќе од една година подготовки, проектот за воспоставување втор железнички граничен премин помеѓу Бугарија и Турција влегува во активна фаза. Ова беше потврдено на средба меѓу бугарскиот премиер Росен Желјазков, вицепремиерот и министер за транспорт и комуникации Гроздан Караџов и турскиот министер за транспорт и инфраструктура Абдулкадир Уралоглу.

Министерот Караџов соопшти дека се подготвуваат неколку варијанти за развој на железничката линија Јамбол – Елхово – Лесово – турска граница – Одрин, кои ќе бидат предложени на разгледување од страна на заедничката бугарско-турска работна група.

Иницијативата се реализира во согласност со Меморандумот за разбирање потпишан меѓу двете држави во 2023 година, кој има за цел да го засили билатералното соработништво во областа на железничкиот транспорт.

Од бугарска страна, подготвителните активности се веќе започнати – подготвени се планови за реализација, извршен е анализa на постојната состојба, направени се прогнози за сообраќајот и проценка на капацитетот на трасата.

Двајцата министри се согласија дека изградбата на нова железничка врска и граничен премин значително ќе го растоварат сообраќајот на преминот Свиленград – Капикуле, кој претставува еден од најоптоварените копнени коридори меѓу Европа и Азија. Се очекува дека оптимизацијата на граничните процедури и намалувањето на времето на чекање ќе ја зголемат конкурентноста на железничкиот во однос на патниот транспорт.

Предисторија на проектот

Идејата за обнова и модернизација на железничката линија Јамбол – Елхово – Лесово, со продолжување кон Турција, датира од порано. Во средината на 2023 година, Бугарија и Турција се согласија да воспостават втор железнички премин, со цел растоварување на постојниот жп премин кај Свиленград – Капикуле. Тогашниот министер Христо Алексиев потпиша Меморандум за разбирање со турската амбасадорка Ајлин Секизкјок, со кој беше утврдена новата траса кон Одрин.

Во март 2023 година, Националната компанија за железничка инфраструктура (НКЖИ) започна постапка за прединвестициска студија, за да се процени економската оправданост и ефективноста од обновата и продолжувањето на трасата. До септември беше избран изведувач и склучен договор во вредност од 525 илјади лева, а рокот за реализација на студијата беше 12 месеци. Средствата беа обезбедени од буџетот на НКЖИ.

Иако проучувањето според планот требаше да биде завршено до денешен ден, резултатите сè уште не се објавени, а јавноста не е информирана за можните траси кои се разгледуваат.

Во 2023 година, гувернерот на Јамбол, Георги Чалаков, изјави дека изградбата на линијата би можела да чини над 118 милиони лева. Првичните очекувања беа дека проектот ќе добие финансиска поддршка од Кохезионите фондови на ЕУ или преку Зелената агенда.

Поранешниот министер за транспорт Георги Гвоздејков во март 2023 година потврди дека Бугарија очекува европско финансирање за проектот. Тој истакна дека правецот Јамбол – Елхово – Лесово веќе е дел од националната мрежа на воено-транспортни коридори, но сè уште чека одобрување од Европската комисија за вклучување во Трансевропската транспортна мрежа (TEN-T).

Проектот има потенцијал да го подобри прекуграничниот транспорт, да ја зајакне регионалната поврзаност и да го зајакне економскиот развој во Југоисточна Европа.

Последни вести
СВЕТ

Бугарија и Турција го активираат проектот за втор железнички граничен премин

21 јуни 2025

• од Станча Јаќимовски

По повеќе од една година подготовки, проектот за воспоставување втор железнички граничен премин помеѓу Бугарија и Турција влегува во активна фаза. Ова беше потврдено на средба меѓу бугарскиот премиер Росен Желјазков, вицепремиерот и министер за транспорт и комуникации Гроздан Караџов и турскиот министер за транспорт и инфраструктура Абдулкадир Уралоглу.

Министерот Караџов соопшти дека се подготвуваат неколку варијанти за развој на железничката линија Јамбол – Елхово – Лесово – турска граница – Одрин, кои ќе бидат предложени на разгледување од страна на заедничката бугарско-турска работна група.

Иницијативата се реализира во согласност со Меморандумот за разбирање потпишан меѓу двете држави во 2023 година, кој има за цел да го засили билатералното соработништво во областа на железничкиот транспорт.

Од бугарска страна, подготвителните активности се веќе започнати – подготвени се планови за реализација, извршен е анализa на постојната состојба, направени се прогнози за сообраќајот и проценка на капацитетот на трасата.

Двајцата министри се согласија дека изградбата на нова железничка врска и граничен премин значително ќе го растоварат сообраќајот на преминот Свиленград – Капикуле, кој претставува еден од најоптоварените копнени коридори меѓу Европа и Азија. Се очекува дека оптимизацијата на граничните процедури и намалувањето на времето на чекање ќе ја зголемат конкурентноста на железничкиот во однос на патниот транспорт.

Предисторија на проектот

Идејата за обнова и модернизација на железничката линија Јамбол – Елхово – Лесово, со продолжување кон Турција, датира од порано. Во средината на 2023 година, Бугарија и Турција се согласија да воспостават втор железнички премин, со цел растоварување на постојниот жп премин кај Свиленград – Капикуле. Тогашниот министер Христо Алексиев потпиша Меморандум за разбирање со турската амбасадорка Ајлин Секизкјок, со кој беше утврдена новата траса кон Одрин.

Во март 2023 година, Националната компанија за железничка инфраструктура (НКЖИ) започна постапка за прединвестициска студија, за да се процени економската оправданост и ефективноста од обновата и продолжувањето на трасата. До септември беше избран изведувач и склучен договор во вредност од 525 илјади лева, а рокот за реализација на студијата беше 12 месеци. Средствата беа обезбедени од буџетот на НКЖИ.

Иако проучувањето според планот требаше да биде завршено до денешен ден, резултатите сè уште не се објавени, а јавноста не е информирана за можните траси кои се разгледуваат.

Во 2023 година, гувернерот на Јамбол, Георги Чалаков, изјави дека изградбата на линијата би можела да чини над 118 милиони лева. Првичните очекувања беа дека проектот ќе добие финансиска поддршка од Кохезионите фондови на ЕУ или преку Зелената агенда.

Поранешниот министер за транспорт Георги Гвоздејков во март 2023 година потврди дека Бугарија очекува европско финансирање за проектот. Тој истакна дека правецот Јамбол – Елхово – Лесово веќе е дел од националната мрежа на воено-транспортни коридори, но сè уште чека одобрување од Европската комисија за вклучување во Трансевропската транспортна мрежа (TEN-T).

Проектот има потенцијал да го подобри прекуграничниот транспорт, да ја зајакне регионалната поврзаност и да го зајакне економскиот развој во Југоисточна Европа.

Последни вести